10 Social Media trends voor 2022

Wat gaat 2022 brengen op het gebied van Social Media? Wij hebben het voor je uitgezocht en op een rijtje gezet.
  1. Verkoop via social media platforms 
    Veel social media kanalen hebben veel bedrijven in staat gesteld hun profielen op social media als verkoopkanaal te gaan gebruiken. Als gevolg hiervan is social commerce op weg om een van de grootste trend voor 2022 te worden. 
  1. Fans activeren in plaats van verzamelen 
    Veel volgers hebben die geen acties uitvoeren op jouw content is niet goed voor de engagement die je nodig hebt om nieuwe klanten te trekken. Investeren in je fans is nu belangrijk! Je hebt meer aan 1000 superfans of ambassadeurs die zich gehoord voelen, dan aan 1.000.000 nieuwsbriefleden die amper actie ondernemen.   
  1. Sta op voor Social awareness 
    Inspelen op maatschappelijke problemen blijft een hot topic in 2022. 
  1. Authenticiteit is koning 
    Het belang dat van authenticiteit groeit nog meer in 2022. Klanten zien graag echte beelden en echte, en daardoor waardevolle, verhalen. User Generated Content wordt hierdoor ook telkens belangrijker 
  1. Ga Live 
    Live gaan wordt steeds populairder. Niet geredigeerd of bijgewerkt, maar puur met alle blunders die zich kunnen voordoen. Authentiek ten top. 
  1. Creëer video content 
    Video posts creëren een groter bereik en doen het beter dan statische foto’s in het algoritme van de social media kanalen. Het maken van video content wordt dan ook cruciaal. 
  1. Plaats vooral Stories 
    Stories op de social media kanalen zijn nu al belangrijker dan de berichten in de feeds. Ze worden beter gelezen en gewaardeerd en deze trend zet zich voort in 2022. Vooral wanneer de stories video’s bevatten zullen zij beter scoren. 
  1. Zet in op korte content 
    Gebruikers gaan meer tijd besteden op social media, maar ze hebben een korte spanningsboog. Gemiddeld hebben ze 8 seconden dat ze hun aandacht kunnen behouden op jouw content. 
  1. Meer gebruik van micro influencers 
    Waar voorheen de bedrijven graag wilde samenwerken met macro influencers en daardoor alleen voor de grote bedrijven was weggelegd, komt daar met de micro influencers een eind aan. Veel micro-influencers hebben trouwe vaste volgers en voor elke niche is er een te vinden voor een haalbaar budget. Vergeet daarnaast ook niet de eigen medewerkers in te schakelen! Laat hen ook jouw producten en diensten delen, uitproberen etc. 
  1. AR en VR 
    Zowel Augmented Reality als Virtual Reality blijven in opkomst. Instagram speelt hier al sinds 2017 op in door het aanbieden van filters en in 2019 door de optie om gebruikers hun eigen filters te laten maken. De engagement groeit bij het gebruik van filters naar gemiddeld 75 seconden. 
 
Bron:

Share:

Share on facebook
Share on twitter
Share on pinterest
Share on linkedin

Gerelateerde artikelen

Hoe ziet de optimale landingspagina eruit?

Een landingspagina heeft als doel om je bezoekers te overtuigen van jouw dienst of product en hen aan te sporen tot actie. Een goede landingspagina werkt vertrouwen, overtuigt, is toegankelijk en een bevat een sterke call-to-action. Een optimale landingspagina is dan ook essentieel voor jouw doel, of dit nu een ingevuld contactformulier, een bestelling, een inschrijving of een download is!

Vacature IT Support King/Queen

Als Support King of Queen staat het contact met de klant centraal. Ben jij communicatief sterk, klantvriendelijk en kan jij in leken taal oplossingen aanbieden? Dan zijn wij op zoek naar jou!

Tips en tricks voor het maken van social video’s

Maak jij al social video’s? Naast dat de gebruikers van social media steeds meer en liever video’s bekijken, waarderen de social media kanalen video’s ook meer dan andere content. Met video’s creëer je sneller een groter bereik, doordat ze beter in het algoritme worden opgenomen dan andere content. Het maken van social video’s is dus zeker aan te bevelen!