5 SEO Tips die je nog niet wist

Waar je bij SEO vaak te horen krijgt dat de focus op content, zoekwoorden en linkbuilding moet liggen, zijn er meer facetten die belangrijk zijn voor je ranking in Google!
  1. Gebruiksvriendelijkheid website 
    Hoe gebruiksvriendelijk je website is wordt door Google door middel van de Core Web Vitals bepaald (dit kan je via de Google Search Console inzien voor je eigen website: 

    – Laadtijd van je website 
    Hoe lang duurt het tot alle content van jouw website op het scherm staat? Een LCP (Largest Contentful Paint) lager dan 2500 ms is volgens Google een goede tijd.  
    – Hoe is de interactie tussen de bezoeker en de pagina?
    FID (First Input Dealy) kijkt specifiek naar de interactie tussen de bezoeker en de pagina. Het meet de tijd tussen het laden van een pagina en het moment waarop de gebruiker voor het eerst interactie kan hebben. Om een goede user experience te bieden, moet een FID minder dan 100 milliseconden zijn.  
    – Hoe is de visuele stabiliteit? 
    CLS (Cumulative Layout Shift) meet de visuele stabiliteit. Het is een belangrijke, gebruikersgerichte metric voor het meten van visuele stabiliteit. Verschuiven er elementen op het scherm tijdens het laden? Of is je website niet mobiel-vriendelijk? Om een bezoeker de beste gebruikservaring te geven, wil je natuurlijk dat je website zo stabiel mogelijk is. Dit betekent: hoe lager de CLS-score, hoe beter het is. 

  1. Maak teksten voor de bezoekers, niet voor zoekmachines
    De teksten moeten inspelen op de vragen van je webbezoekers en daarmee een meerwaarde vormen. Doe jij dit op de juiste manier, dan kan dit op de lange termijn een enorme boost geven aan je bedrijf, ongeacht de branche waarin jij je bevindt. Houd daarnaast altijd rekening met de volgende 3 factoren als je in het vervolg teksten gaat schrijven of optimaliseren: 

    – Goede introductieformule 
    Begin altijd met een uitnodigende introducerende paragraaf. Dit is een kunst op zich, en zeker niet iets wat je moet onderschatten.  
    – Zorg dat je tekst uitnodigt om te lezen en controleer jezelf 
    Schrijf blogs die mensen willen lezen. Dit doe je door het plannen van je post, het afbakenen van je onderwerp, een titel te kiezen zowel pakkend als informatief is, gebruik plaatjes, leg complexe onderwerpen uit en lees het vooral nog een keer na. Zo voorkom je dat er onnodig zaken dubbel worden vermeld en weet je zeker dat de tekst goed loopt. 
    – Ga voor featured snippets
    Maak gebruik van featured snippets. Allereerst; Wat zijn featured snippets? Dit zijn de uitgelichte zoekresultaten bovenaan in Google, die op een samenvattende manier antwoord geven op de vragen die mensen stellen aan Google. Featured snippets zijn groter en vallen door hun positie direct op, vandaar dat ze ook een nieuwe SEO kans zijn. Maar hoe krijg je nou featured snippets? Dit doe je door: 
  • Een kennisbank te starten, waarmee je aantoont een autoriteit te zijn binnen je niche 
    In je kennisbank een logische structuur te hanteren
  • Duidelijk de vraag terug te laten komen waar je antwoord op wil geven 
  • Zo duidelijk en gedetailleerd mogelijk antwoord te geven op de vraag 
  1. Speel in op Voice search 
    Voice search zijn gesproken zoekopdrachten en mensen zijn hierbij vaak geneigd om langere zinnen te formuleren, pas hier jouw content op aan. Denk aan de vragen die worden gesteld aan Google Home en Apple HomePod. 
  1. Onderscheid je met visuals 
    Visuals wint nog steeds aan populariteit. Zrg voor prachtige plaatjes, video’s waar mensen daadwerkelijk wat aan hebben en memes die een lach tevoorschijn toveren. Zorg ervoor dat hierbij de omschrijvingen duidelijk aangeven wat ze zijn. Niet meer en niet minder, zodat Google deze ook begrijpt. 
  1. Maar natuurlijk, vergeet ook de basics niet 
  1. Je titel een goede H1 kop bevat, inclusief je belangrijkste keyword 
  2. Je webpagina een opvallende URL heeft 
  3. Je inkomende links goede anchorteksten bevatten
  4. De ALT-tags van je afbeeldingen keywords bevatten waarop je wil ranken
  5. Je teksten zowel interne als externe links bevatten
  6. Je titel het belangrijkste zoekwoord bevat
  7. Je omschrijving (meta description) zo verleidelijk is, dat mensen er wel op moeten klikken 

Bron:

Share:

Share on facebook
Share on twitter
Share on pinterest
Share on linkedin

Gerelateerde artikelen

Waarom moet je als bedrijf op TikTok

Wanneer jij je op jongere tot 24 jaar richt, zal het wellicht als een logische stap klinken, maar ook wanneer jij je op een oudere doelgroep richt, wordt TikTok heel interessant. Sinds we meer thuis hebben gezeten door Corona, zijn veel volwassene ook geïnteresseerd geraakt in TikTok. De populaire app heeft inmiddels als meer dan 2 miljard downloads wereldwijd op de teller staan. De content wordt ook steeds volwassener en je ziet tevens veel Instagrammers en YouTubers de overstap maken naar TikTok.

Hoe ziet de optimale landingspagina eruit?

Een landingspagina heeft als doel om je bezoekers te overtuigen van jouw dienst of product en hen aan te sporen tot actie. Een goede landingspagina werkt vertrouwen, overtuigt, is toegankelijk en een bevat een sterke call-to-action. Een optimale landingspagina is dan ook essentieel voor jouw doel, of dit nu een ingevuld contactformulier, een bestelling, een inschrijving of een download is!