Hybride werken, hoe doe je dat eigenlijk?

In onze e-paper (download hem hier!) en in onze andere blogs hebben we het al eens over hybride werken gehad. Een term die we in deze tijden vaker en vaker gaan horen en de juiste manier is om gezamenlijk op afstand te werken en toch commited te blijven aan het bedrijf waar je voor werkt.

Maar hoe doe je dat nu eigenlijk?  

Hybride werken is een combinatie van vaste fysieke ontmoetingsruimten, werkplekken die je ergens onderweg kunt boeken, thuiskantoren, hippe en robuuste virtuele werkomgevingen en overal snelle wifi. Het kantoor wordt een plek om met name collega’s, leveranciers en andere relaties face to face te ontmoeten. 

 

Bij hybride werken is een goede thuiswerkplek, die arbo-proof is, dan ook erg belangrijk. (Lees hier ons blog over een ergonomische werkplek) 

 

Maar hoe richt je de op de juiste manier de samenwerking op afstand in? Velen hebben ondertussen de ervaring met zoom- en teammeetings. Het samenkomen in een online omgeving en het onderling delen van bestanden via onlinekanalen. Maar hoe kan je dit optimaal inrichten, zodat je echt hybride werkt en iedereen kan bepalen waar en wanneer hij of zij aan de slag gaat!  

 

Je moet opnieuw leren samenwerken. Je moet als team of als organisatie bepalen wat je wil bereiken met de samenwerking. Hoe ga je online samenwerken, wat spreek je daar over af en hoe besteed je dan de uren samen op kantoor? Hierbij is menselijk en oprecht leiderschap belangrijk. Leidinggevenden die op afstand betrokken zijn met zijn/haar medewerkers loont.  

 

Daarnaast moet je altijd en overal documenten op een veilige manier kunnen delen. Een thuiswerkplek vraagt ook om technologie die je van een afstand kan faciliteren en veilig is. 

 

Wil je meer informatie over het inrichten van hybride werkplekken, neem dan contact met ons op.  

Share:

Share on facebook
Share on twitter
Share on pinterest
Share on linkedin

Gerelateerde artikelen

Hoe ziet de optimale landingspagina eruit?

Een landingspagina heeft als doel om je bezoekers te overtuigen van jouw dienst of product en hen aan te sporen tot actie. Een goede landingspagina werkt vertrouwen, overtuigt, is toegankelijk en een bevat een sterke call-to-action. Een optimale landingspagina is dan ook essentieel voor jouw doel, of dit nu een ingevuld contactformulier, een bestelling, een inschrijving of een download is!