Waarom moet je als bedrijf op TikTok

Wanneer jij je op jongere tot 24 jaar richt, zal het wellicht als een logische stap klinken, maar ook wanneer jij je op een oudere doelgroep richt, wordt TikTok heel interessant. Sinds we meer thuis hebben gezeten door Corona, zijn veel volwassene ook geïnteresseerd geraakt in TikTok. De populaire app heeft inmiddels als meer dan 2 miljard downloads wereldwijd op de teller staan. De content wordt ook steeds volwassener en je ziet tevens veel Instagrammers en YouTubers de overstap maken naar TikTok.

Hieronder vind je 7 redenen waarom jij met je bedrijf ook op TikTok aanwezig moet zijn: 

 

  1. TikTok gebruikers zijn zeer actief 
    Gebruikers zijn dagelijks gemiddeld ruim een uur actief op de app en bijna 70% van de gebruikers is zijn of haar tijd kwijt aan het bekijken van filmpjes van andere gebruikers. 
  1. Makkelijk editen 
    Je kan makkelijk een heleboel effecten aan je video’s toevoegen en er zijn veel filters en muziek beschikbaar. Zo maak je snel van een gewone video de leukste en meest creatieve content. Daarnaast hoeft je content, in tegenstelling tot Instagram, niet van hoge kwaliteit te zijn en kun je daardoor gemakkelijk nieuwe dingen proberen. 
  1. Meer bereik 
    In tegenstelling tot Instagram is content op TikTok nog relatief schaars. Met hetzelfde aantal volgers bereik je meer mensen op TikTok. 
  1. Leukste challenges 
    TikTok staat vol met challenges, voor bedrijven een ideale gelegenheid om laagdrempelig aan te haken op relevante trends. 
  1. Snel bereik opbouwen 
    Op TikTok kan je nog snel een groot bereik opbouwen. Succesvolle nieuwe TikTok-accounts realiseren binnen een week soms 50.000 volgers. TikTok stimuleert gebruikers voortdurend om zich op een ander doelpubliek, trends etc. te richten, hierdoor hoef je als bedrijf niet eerst veel Volgers te ronselen om een groot bereik te genereren. Als je content goed is, komt deze op de ‘For You’ pagina van gebruikers. 

(TikTok-gebruikers krijgen op hun For-You-page content aangeboden die TikTok aanraadt op basis van hun interesse interactie en eerder bekeken video’s) Zo kan één viral video je meteen duizenden volgers opleveren. Daardoor is TikTok toegankelijker en geschikt om veel mensen te bereiken op korte termijn. 

 

  1. Nieuw publiek
    Er zitten een hoop gebruikers die geen Facebook meer hebben en meer tikTok dan instagram gebruiken. Als je snel kan schakelen en goede creatieve content naar buiten kunt brengen, zal je hiervoor worden beloond. 
  1. Persoonlijk 
    Om de persoonlijke kant van een merk of bedrijf te laten zien is bijna altijd positief voor de positie en het gevoel wat een klant heeft bij het bedrijf. Hiervoor leent TikTok zich perfect. Je kan makkelijk behind the scenes fragmenten delen. 

 

Bron: 

https://vennixonline.nl/social-media-marketing-tiktok/ 

https://www.makerscreators.com/6-redenen-waarom-tiktok-voor-jouw-bedrijf-werkt/

https://rosmarketing.nl/Blog/ArticleID/729/TikTok-Marketing 

https://www.frankwatching.com/archive/2020/05/23/tiktok-bedrijf-infographic/ 

https://www.lincelot.com/blog/marketingtips/tiktok-marketing/ 

https://www.lincelot.com/blog/marketingtips/tiktok-marketing/ 

https://www.intracto.com/nl-nl/blog/tik-tok-in-je-marketingstrategie 

Share:

Share on facebook
Share on twitter
Share on pinterest
Share on linkedin

Gerelateerde artikelen

Vacature IT Support King/Queen

Als Support King of Queen staat het contact met de klant centraal. Ben jij communicatief sterk, klantvriendelijk en kan jij in leken taal oplossingen aanbieden? Dan zijn wij op zoek naar jou!

Top 10 ergernissen van bezoekers van webshops

Door corona zijn de online aankopen fors gegroeid en bestellen we met z’n allen massaal op internet. De webshops kunnen vaak de druk niet aan en kunnen vaak hun beloftes, zoals volgende dag in huis, niet meer waarmaken. Maar wat zijn nou de 10 grootste ergernissen van bezoekers aan webshops, waar jij op in kan spelen?